Om du inte kan föreställa ditt företag existens utan CRM-systemet – den här artikeln kan vara användbar för dig. Oavsett i vilken kategori du arbetar – om du har försäljning eller distribution eller komplexa rapporter – du använder ett CRM-program. Och här är svaret på varför Salesforce CRM Consulting Services är så populärt nuförtiden. Så här kommer vi att lära oss hur Salesforce CRM Consulting Services genomförs i flera affärssektorer. Salesforce Commerce Cloud är en B2C-lösning för online medelstora och storskaliga online-företag. Eftersom det är det AI-drivna molnet kan det ge personliga förslag, spåra dina bästsäljande produkter och erbjuda bättre insikter om försäljningsstrategier. Salesforce har flera grundmoduler att arbeta med: 

  •           Orderhantering;
  •           gemenskap;
  •           Belysning Användning App;
  •           Service;
  •           Marknadsföring;
  •           Bult Lösningar;
  •           Försäljning;
  •           Salesforce Chatter.

Du kan behöva Salesforce CRM konsulttjänster om du vill utöka din verksamhet eller ange en internationell marknad. Det bästa sättet att göra det är att anställa en dedikerad Salesforce CRM-utvecklare som skulle kunna ge dig med salesforce offshore utveckling och support. Nyckelfunktionerna i SFCC är följande: 

Einstein

 Einstein är en ny generation av AI-teknik som ger artikel rekommendationer, styr bots, gör ett innehåll urval, gör en Vad-händer-om-analys, och styr din försäljning och ekonomi. Molnet har avsnittet Kunskap som hjälper dina agenter att bläddra efter artiklar. Den väljer relevanta artiklar som passar perfekt dina behov. Einstein gör dina robotar bättre förstå slang, förkortningar, termer, och andra typer av speciella språk. Funktionen Rapporter & Instrumentpaneler som drivs av Einstein visar prestandamått i diagramformer och diagram.  

Visuell varuexponering

 Detta är den sektion som gör att säljarna kan kontrollera sina produkter. Funktionen Infinite scroll förstör gamla Salesforce CRM-begränsningar som att visa upp till 50 produkter eller söka efter 1 produkt åt gången. Knappen Överst returnerar kunderna till toppen på en sekund. Med dra-och-släpp-tekniken kan du ändra placeringen av dina produkter i en lista och reda ut dem på det sätt du vill.  För att öka produktiviteten kan du med appen använda alternativet Exportera som stöder CSV-formatet. Detta är ett speciellt filformat som innehåller data från hela webbplatsen. Systemet kommer ihåg varjeval så att du inte behöver välja produkten två gånger. 

Orderhantering

 Bland andra Salesforce CRM-funktioner är orderhantering. Salesforce tillämpar metoden utanför hyllan för deras orderbekräftelsefönster. Skulle din klient köpa minst en gång på din webbplats kommer systemet ihåg leveransadressen, kontaktinformationen och till och med kreditkortsinformationen. Detta är för shopping bekvämlighet eftersom ingen vill skriva in alla dessa uppgifter varje gång de gör en beställning. När din klient har skickat in ordern behöver de inte vänta på e-posten. De ser alla orderdetaljer i ett popup-fönster. Alla nya order kommer att ske på toppen. Du kan se alla order och reda ut dem. Du behöver inte göra det manuellt, klicka på de föreslagna sorteringsfälten och du är helt inställd. 

Salesforce SMC för B2C Commerce

 SMC är ett content management system. Salesforce har kommit fram till sin 1-av-en-slag elektroniska content manager som gör ditt liv enklare. Du kan se måtten, det senaste innehållet, författare, innehållstyp och status.  Arbeta med ett system som detta, det tar dig ingen tid. När din artikel, e-post eller självstudiekurs är klar kan du välja namn och beskrivning av innehållet ur lådan och lägga till den i tabellen. På så sätt kan du undvika allt som mapp röran på din dator. 

Kund 360 Data Manager

 Modulen Customer 360 Data Manager är nära kopplad till Einstein Analytics. Tillsammans låter de dig sortera dina kunder efter namn, kundnummer (ID), e-post, global profil och andra. Förutom, varje avsnitt börjar med topp kunder. SFDC CRM hjälper dig att se ditt företag genom ögonen på dina kunder. Du kan kontrollera informationen på beställnings- och kontohistoriken för att göra bättre anpassade förslag.